PENGALAMAN BERADA DI KELAS HMT 411 SIDANG I 2018/2019


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh.

Entri kali saya akan menceritakan tentang pengalaman bersama kelas HMT 411. Ungkapan ini memang benar “Setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan”. Selama 15 minggu saya dan rakan-rakan bersama-sama melalui pengalaman pahit dan manis dalam kelas HMT 411. Setiap apa yang berlaku sama ada pahit atau manis akan dikenang jua dikemudian hari. Coretan ini akan dikenang selepas bertahun atau berbelasan tahun kemudian. Sudah semestinya memori ini akan dikenang sampai bila-bila kecuali hilang ingatan. Gurau je.

                Antara pengalaman semasa di kelas HMT 411, buat kali pertamanya saya sudah pandai berjinak membuat penulisan di dalam blog seperti yang sedang lakukan saat ini. Hal ini demikian membantu saya meningkatkan kefasihan dalam mengarang sesuatu penulisan dan menajamkan minda saya kerana setiap kali menulis saya akan cuba mengingati apa yang yang telah berlaku. Walaupun penulisan saya tidak sebagus orang lain, tetapi saya tetap untuk terus mencuba dalam dunia penulisan.

                Selain itu, pengalaman semasa di kelas HMT 411, saya berasa teruja apabila pensyarah meminta pelajar yang tidak hadir mana-mana aktiviti atau program menghasilkan sebuah poster sebagai ulasan “mengapa tidak dapat hadir”. Saya berpendapat, pensyarah HMT 411 sangat kreatif dan comel meminta pelajar berbuat sedemikian. Saya tidak berasa perkara itu merupakan sesuatu denda atau menyusahkan diri sendiri, tetapi dengan melakukan seperti dapat melakar sebuah potret untuk dikenang di kemudian hari. Tambahan lagi, pensyarah sudah mengajar cara menghasilkan poster atau sebagainya dengan menggunakan pelbagai aplikasi yang canggih dan mudah seperti canva. Melalui kelas ini saya dapat banyak ilmu dan pengalaman yang boleh diambil untuk memudahkan saya pada masa akan datang terutama dalam suasana pekerjaan.
Gambar 1: Kenangan berada di kelas HMT 411

                Di samping itu, semasa di kelas HMT 411 lah banyak membantu saya dari segi kekuatan fizikal dan mental. Jujur, tidak mudah bagi saya untuk menghabiskan masa selama 15 minggu. Pelbagai cabaran dan dugaan dalam tempoh tersebut, terutama dalam menyiapkan proposal artikel linguistik. Saya… saya… saya hampir berputus asa dalam menyiapkan tugasan artikel ini. Saya dan rakan-rakan kumpulan yang lain sanggup bersengkam mata untuk menyiapkan tugasan ini dengan baik dan sempurna. Alhamdulilah saya mempunyai pensyarah dan sahabat yang sangat memahami dan postif. Jadi, hal ini membuatkan saya terus bersemangat untuk terus maju ke hadapan.

                Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dr. Odi dan Dr. Norsofiah banyak mencurahkan ilmu dan kasih sayang semasa saya berada di USM. Terima kasih juga kepada sahabat-sahabat HMT 411 kerana selalu ada dikala senang ataupun susah. Terima kasih sudi menjadi sahabat dan keluarga di USM dan selamanya. Maafkan saya jika selama perkenalan ini banyak menyusahkan kalian semua. Saya sayang anda semua.

Akhir sekali saya lampirkan sedikit kenangan bersama anda semua wahai ahli HMT 411: https://sites.google.com/view/nurainwisdom/home

Comments


  1. ♥ ♠ ♦ ♣ ||DOMINO99VIP.com || ♣ ♦ ♠ ♥

    Kami Hadirkan Permainan Baru 100% FAIR PLAY Dari domino99vip.com :) 1 ID Untuk 8 Games :

    - Domino99
    - BandarQ
    - Poker
    - AduQ
    - Capsa Susun
    - Bandar Poker
    - Sakong Online
    - Bandar 66

    Nikmati Bonus-Bonus Menarik Yang Bisa Anda Dapatkan Di Situs Kami info Situs Resmi, Aman Dan Terpercaya ^^ Keunggulan :

    - Tingkat Persentase Kemenangan Yang Besar
    - Kartu Anda Akan Lebih Bagus
    - Bonus TurnOver Atau Cashback Di Bagikan Setiap 5 Hari
    - Bonus Referral Dan Extra Refferal Seumur Hidup
    - Minimal Deposit & Withdraw Hanya 20.000,-
    - Tidak Ada Batas Untuk Melakukan Withdraw/Penarikan Dana
    - Pelayanan Yang Ramah Dan Memuaskan
    - Dengan Server Poker-V Yang Besar Beserta Ribuan pemain Di Seluruh Indonesia,
    - DOMINOPELANGI .NET Pasti Selalu Ramai Selama 24 Jam Setiap Harinya.
    - Permainan Menyenangkan Dengan Dilayani Oleh CS cantik, Sopan, Dan Ramah.

    Fasilitas BANK yang di sediakan :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - Danamon

    Tunggu Apa Lagi Guyss..
    Let's Join With Us At - DOMINO99VIP.com^^
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
    - BBM : 2BE3D683
    - WHATSAPP: +855 87 480 626
    - SKYPE : domino206

    Link Alternatif :
    = domino99vip.com
    = pelangidomino.info
    = pelangidomino.net

    NB : untuk login android / iphone tidak menggunakan www dan spasi ya boss

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ELEMEN CERPEN "ANNYSS SOPHILEA" KARYA NISAH HARON

REFLEKSI HMT 411 MINGGU KE-13

INFOGRAFIK ARTIKEL "USAH POLITIKKAN SASTERA" OLEH NISAH HARON